Vid registrering av genomförd beställning, har kunden läst igenom och accepterat nedanstående villkor. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra i dessa villkor. Kunden ansvarar själv för att uppdatera sig på gällande villkor.
HANDLA
För att genomföra ett köp på gymhive.se eller någon av dess sub-domäner måste du vara myndig eller inneha målsmans tillstånd. Denna kontroll görs ej av Gymhive utan ansvar för att detta uppfylls ligger på kund och målsman. Kund är alltid ansvarig för att den information som lämnas i samband med beställning är korrekt. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar från kunder som vi misstänker använda sig av falska person- och/eller betalningsuppgifter. Skulle en vara ta slut på lager förbehåller vi oss rätten att annullera beställningen eller hitta en liknande produkt i samråd med kund. Vi förbehåller oss även rätten att annullera beställningar från kunder som uppvisar låg kreditvärdighet eller om bedrägeri misstänks. Gymhive reserverar sig för eventuella felskrivningar/feltryck på gymhive.se och dess tillhörande domäner. Alla varor tillhör Gymhive tills att en full betalning är Gymhive tillhanda.
PRIS
Samtliga priser anges inklusive moms. 25 % på samtliga varor förutom kosttillskott vars moms är 12 %. Moms är enbart inkluderat för orders inom EU. Om moms ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser i enlighet med detta. Priser kan variera från dag till dag och det angivna priset på webbplatsen kan variera med vad som faktureras. Observera även att priserna kan variera lite beroende på vilken valuta du väljer att betala i. Kunder utanför EU ansvarar själva för eventuella extra kostnader, så som tull och skatt, vilka kan uppkomma vid leverans utanför EU.
TRASIG VID LEVERANS
Om olyckan har varit framme och Du mottager en defekt/trasig eller felaktigt levererad produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst på support@gymhive.se. Notera att detta måste göras inom en rimlig tidsram från att köpet gjordes. Gymhive förbehåller sig rätten att, i samråd med kund, ge ersättning i form av nya produkter motsvarande de defekta/trasiga.
KONFIRMATION
När vi mottagit din beställning skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post. Spara denna bekräftelse och hänvisa till uppgifterna som står på den vid kontakt med oss. Har du lagt en beställning men inte fått ett bekräftelsemail? Vänligen kolla först din skräpkorg, om den mot förmodan inte finns där, kontakta oss på support@gymhive.se.
KOLLEKTION
Gymhive förbehåller sig rätten att ändra sortimentet och har rätt att ta bort objekt från sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Alla produktbilder skall ses som illustrationer och Gymhive kan ej heller garantera att de återges exakt i fråga om utseende och beskaffenhet.
FORCE MAJURE
Gymhive är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra någon skyldighet enligt detta avtal om underlåtenheten beror på att släppa omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Som befriande omständighet skall anses bland annat myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt, embargo, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse, större eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner indikation, varningar, förbud, etc., onormal nedgång i marknaden och bolaget är utsatt för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.
- Få alltid din beställning innan du betalar
- Betalningstid – alltid minst 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning**
Betalningsvillkor
Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.
En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.
Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.
För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.
Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.
* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.
Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.
INFORMATION OM ÅNGERRÄTT
“Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”
INFORMATION OM PANTSÄTTNING
“Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”