Villkor

Vid registrering av genomförd beställning, har kunden läst igenom och accepterat nedanstående villkor. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra i dessa villkor. Kunden ansvarar själv för att uppdatera sig på gällande villkor.

HANDLA
För att genomföra ett köp på gymhive.se eller någon av dess sub-domäner måste du vara myndig eller inneha målsmans tillstånd. Denna kontroll görs ej av Gymhive utan ansvar för att detta uppfylls ligger på kund och målsman. Kund är alltid ansvarig för att den information som lämnas i samband med beställning är korrekt. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar från kunder som vi misstänker använda sig av falska person- och/eller betalningsuppgifter. Skulle en vara ta slut på lager förbehåller vi oss rätten att annullera beställningen eller hitta en liknande produkt i samråd med kund. Vi förbehåller oss även rätten att annullera beställningar från kunder som uppvisar låg kreditvärdighet eller om bedrägeri misstänks. Gymhive reserverar sig för eventuella felskrivningar/feltryck på gymhive.se och dess tillhörande domäner. Alla varor tillhör Gymhive tills att en full betalning är Gymhive tillhanda.

PRIS
Samtliga priser anges inklusive moms. 25 % på samtliga varor förutom kosttillskott vars moms är 12 %. Moms är enbart inkluderat för orders inom EU. Om moms ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser i enlighet med detta. Priser kan variera från dag till dag och det angivna priset på webbplatsen kan variera med vad som faktureras. Observera även att priserna kan variera lite beroende på vilken valuta du väljer att betala i. Kunder utanför EU ansvarar själva för eventuella extra kostnader, så som tull och skatt, vilka kan uppkomma vid leverans utanför EU.

TRASIG VID LEVERANS
Om olyckan har varit framme och Du mottager en defekt/trasig eller felaktigt levererad produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst på support@gymhive.se. Notera att detta måste göras inom en rimlig tidsram från att köpet gjordes. Gymhive förbehåller sig rätten att, i samråd med kund, ge ersättning i form av nya produkter motsvarande de defekta/trasiga.

KONFIRMATION
När vi mottagit din beställning skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post. Spara denna bekräftelse och hänvisa till uppgifterna som står på den vid kontakt med oss. Har du lagt en beställning men inte fått ett bekräftelsemail? Vänligen kolla först din skräpkorg, om den mot förmodan inte finns där, kontakta oss på support@gymhive.se.

KOLLEKTION
Gymhive förbehåller sig rätten att ändra sortimentet och har rätt att ta bort objekt från sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Alla produktbilder skall ses som illustrationer och Gymhive kan ej heller garantera att de återges exakt i fråga om utseende och beskaffenhet.

FORCE MAJURE
Gymhive är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra någon skyldighet enligt detta avtal om underlåtenheten beror på att släppa omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Som befriande omständighet skall anses bland annat myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt, embargo, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse, större eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner indikation, varningar, förbud, etc., onormal nedgång i marknaden och bolaget är utsatt för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor

Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

INFORMATION OM ÅNGERRÄTT
“Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”

INFORMATION OM PANTSÄTTNING

“Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”

ANSVARSFRISKRIVNING
Gymhive samlar viktig kundinformation för att förbättra shoppingupplevelsen för sina kunder. Denna information kan komma att användas för att kommunicera med kunder om våra produkter, tjänster och kampanjer. Vår hemsida gymhive.se och dess underdomäner kan innehålla länkar till andra webbplatser och/eller program som Facebook, Twitter och Instagram. Denna sekretesspolicy gäller endast på vår hemsida och våra underdomäner.

COOKIES
gymhive.se och våra sub-domäner använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa på webplatsen godkänner du att vi använder kakor. Du som användare har möjlighet att ta bort cookies via din webbläsare. Om du väljer att stänga av cookies, notera att din användarupplevelse kan begränsas.

GDPR – hantering av dina personuppgifter

Den 25 maj 2018 börjar en ny lag, GDPR att gälla. Det är en gemensam lag över hela Europa, som ska göra att samma regler gäller överallt i hela Europa. GDPR ersätter personuppgiftslagen, som har varit svensk lag sedan 1988. Med GDPR får alla som organisationer ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders uppgifter. Läs mer hos tillsynsmyndigheten som är Datainspektionen.

Gymhive AB, 559092-0475, är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp. Gymhive AB lämnar inte ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part, annat än det som nämns nedan.

Gymhive AB har som e-handlare skyldigheter att se till att dina uppgifter behandlas enligt följande:

– Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefonnummer vid köp av vara för att vi skall kunna fullfölja vårt avtal med dig samt leverera din beställda order, samt för kommunikation vid eventuella returer eller reklamationer.

– Vi lämnar ut din adress till tredje part, i detta fall speditören Postnord och vår betaltjänst Payson. Vi använder Oderland AB som webbhotell och Bananbyrån AB som hemsidesutvecklare, dessa har också tillgång till uppgifterna. Vi använder Google Analythics för att se statistik.

– Vi sparar fakturor/kvitton i 7 år enligt bokföringslagen.

– Du har när som helst rätt att raderas ur systemet (med vissa begränsningar pga bokföringslagen).

– Rätt att klaga till tillsynsmyndighet som är Datainspektionen.

Vid frågor angående detta vänligen kontakta oss på support@gymhive.se

TILLÄGG
Gymhive AB förbehåller sig rätten att när som helst göra ändringar i denna integritetspolicy i den utsträckning som krävs för att avhjälpa störningar eller att följa ny lagstiftning och/eller tekniska krav. Eventuella ändringar i denna sekretesspolicy kommer att publiceras på webbplatsen.

MODIFIKATION AV VÅR POLICY
Alla modifikationer genomförs i syfte att förbättra shoppingupplevelsen för våra kunder. Kom tillbaka ofta för att granska eventuella nya ändringar som har gjorts och kom ihåg att du alltid är välkommen att kontakta oss på support@gymhive.se om du har några frågor eller funderingar.

TIDSPERIOD
Som kund har du rätt enligt lag att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tagit emot varan. Denna tidsperiod kan förlängas under vissa omständigheter, kontakta oss på support@gymhive.se för ytterligare information. OBS: Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar en produkt. Vänligen meddela alltid ditt ordernummer för att underlätta hantering av ditt ärende.

KRAV
För att en retur ska godkännas måste objektet i huvudsak vara oförändrat. Produkter ska om möjligt skickas tillbaka till oss i sin ursprungliga originalförpackning tillsammans med alla medföljande tillbehör såsom kampanjvaror eller liknande. För retur av kosttillskott måste förseglingen i locket vara obruten. Skulle förseglingen mot förmodan vara bruten anses produkten som förbrukad och ingen ersättning utgår. Gällande flytande kalk anses flaskan som använd om den har öppnats och kan därför inte returneras. Transportskador på grund av bristfällig förpackning debiteras ditt konto. Kunden står för returporto såvida returen inte rör sig om en trasig produkt. Observera att du måste inkludera kvittot i paketet för en full återbetalning. Återbetalning kan inte göras kontant vid återköp.

Vänligen maila support@gymhive.se så vi guidar dig genom stegen för att återlämna din order så smidigt som möjligt.

VÅR ADRESS
Alla returer skall skickas tillbaka till adressen nedan:

Gymhive AB / Gymhive
Att: (Ditt ordernummer, exempelvis #1234)
Box 22
SE – 776 21, Hedemora (Sweden)

FRI FRAKT
Vi bjuder på frakten för ordrar över 599 kr.

METOD OCH KOSTNAD
För att göra ett köp så smidigt och så snabbt som möjligt erbjuder vi alla kunder en fast leveranskostnad på 49 kr på alla våra produkter, ingen minsta beställningsmängd behövs. Alla ordrar skickas via Posten/Postnord.

LEVERANSTID
Inom Sverige: 2-4 dagar
Inom Skandinavien: 3-6 dagar

Observera att leveranstiden kan variera. Leveranstiden kan även vara längre för specifika länder. Önskar du få mer detaljerad information om leveranstid till just ditt land, kontakta support@gymhive.se.

ÄNDRING AV ADRESS
När en orderbekräftelse har tagits emot, har kunden 12 timmar att kontakta support@gymhive.se för att begära en adressändring. Efter denna tidsperiod har vi i de flesta fall tyvärr redan skickat din order till den först angivna adressen.

GARANTI
Alla produkter som säljs i vår webshop har ett års garanti från inköpsdatum under följande villkor. Vår internationella garanti täcker eventuella tillverknings- och/eller materialfel. Vi garanterar att de varor du beställt är fria från fabrikationsfel under ett år från det datum som produkten levererades. Denna garanti gäller inte för fel som uppstår vid eller efter förändring av funktionaliteten och/eller utseende. Det gäller inte heller yttre skador på produkten. Om du inte har följt våra tvättråd förfaller garantin ogiltig. För service, kontakta vår kundtjänst på support@gymhive.se.

OGILTIG GARANTI
Observera att garantin inte är giltig i följande fall,

  • Skador och/eller funktionsstörningar av produkt efter garantivillkorens tid.
  • Skador och/eller fel som orsakats av felaktig användning eller slarv.
  • Skadade och/eller blekta/missfärgade på grund av felaktig tvätt eller solljus.
  • Skada och/eller krympning orsakat av felaktig tvätt.
  • Skador och/eller fel som orsakats av ändringar eller omotiverad reparation.
  • Skador och/eller fel, som orsakas av obehöriga eller dess representanter.
  • Skador orsakade av ”dagligt bruk”, så kallat slitage.
  • Skada och/eller slitage som påverkar produktens tryck.
  • Porto, försäkring och andra kostnader som inte reparation är undantagna från garantin.

Senaste produkterna

Gymhive G

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev! 

”We believe in defiance and taking risks. Seeing how far we can go and what we can achieve is in our blood. We trust in the Hive, a collective of likeminded athletes.”